تأثیرات اجتماعی

مشاهیر مانند بریتنی اسپیرز را مشهور مفهوم پوشیدن لباس زیر به عنوان کاپشن.

فرش قرمز مد: بازیگران ایتالیایی گابریل Garko و لورا Torrisi پوشیدن لباس رسمی طراح در جشنواره فیلم ونیز ، ۲۰۰۹

مد مربوط به زمینه های اجتماعی و فرهنگی یک محیط. با توجه به Matika ،  "عناصر فرهنگ عامه ذوب می شوند زمانی که روند یک فرد با اولویت برای یک ژانر موسیقی مرتبط است... مانند موسیقی ، اخبار و یا ادبیات ، مد به زندگی روزمره ذوب شده است.  "مد نه تنها به عنوان ارزش های زیبایی شناسی خالص دیده می شود; مد نیز یک رسانه برای نوازندگان برای ایجاد یک فضای کلی و بیان نظرات خود را در مجموع از طریق ویدیو موسیقی است. آخرین موزیک ویدئو ' تشکیل ' توسط بیانسه ، با توجه به کارلوس ،  "ستاره پاپ ادای احترام به ریشه کریول او.... ردیابی ریشه های مرکز عصب فرهنگی لوئیزیانا از دوران پس از لغو به روز در حال حاضر ، بیانسه کاتالوگها تکامل سبک پر جنب و جوش شهر و تاریخچه آن در یک بار. در بالای نیواورلئان ماشین پلیس در قرمز و سفید گوچی بالا یقه لباس و چکمه های مبارزه ، او در میان خرابه های توفان کاترینا نشسته ، بلافاصله خود را در بزرگترین بحث ملی در مورد خشونت پلیس و روابط نژادی در روز مدرن است.  "

تأثیرات اقتصادی

اقتصاد دایره ای

با افزایش آگاهی زیست محیطی ، ضروری اقتصادی به "صرف در حال حاضر ، فکر می کنم بعد " به طور فزاینده دقیق. مصرف کننده امروز گرایش به بیشتر در مورد مصرف فکر, به دنبال فقط به اندازه کافی و بهتر, گزینه های با دوام تر. مردم نیز آگاه تر از تاثیر مصرف روزمره خود را در محیط زیست و جامعه تبدیل شده است ، و این ابتکارات اغلب به عنوان یک حرکت به سمت مد پایدار توصیف ، با این حال منتقدان استدلال می کنند اقتصاد دایره ای بر اساس رشد است oxymoron ، و یا افزایش مارپیچ مصرف, به جای یک راه حل تخیلی گهواره به گهواره.

در سیستم خطی اقتصادی امروز, تولید کنندگان عصاره منابع از زمین به محصولات است که به زودی در محل های دفن دور انداخته شود, از سوی دیگر, تحت مدل دایره ای, تولید کالا عمل می کند مانند سیستم های در طبیعت, که در آن زباله و مرگ یک ماده غذایی و منبع رشد برای چیزی جدید می شود. شرکت هایی مانند شلوار جین گل ، که در هلند مستقر است ، یک طرح اجاره برای شلوار جین را استخدام می کند. این شرکت هلندی "نشان دهنده یک فلسفه جدید مصرف است که در مورد استفاده از به جای داشتن ، " با توجه به وب سایت گل است. مفهوم نیز محافظت از شرکت از قیمت پنبه فرار. مصرف کنندگان پرداخت €۷/۵۰ در ماه برای یک جفت شلوار جین; پس از یک سال ، آنها می توانند شلوار جین را به گل باز کنند ، آنها را برای یک جفت جدید تجارت کنند و اجاره یک ساله دیگر را شروع کنند یا آنها را حفظ کنند. گل و لای مسئول هر گونه تعمیرات در طول دوره اجاره است. یکی دیگر از شرکت مد اخلاقی, پاتاگونیا راه اندازی اولین فروشگاه با نام تجاری چند فروشنده در EBay به منظور تسهیل فروش دوم; مصرف کنندگان که به موضوعات مشترک متعهد می تواند در این فروشگاه فروش و دنده خود را ذکر شده در پاتاگونیا. com "استفاده از دنده " بخش

نمایش باند بازتابی از روند مد و فکر یک طراح است. برای طراح مانند در حال زنده داری Westwood, نشان می دهد باند یک پلت فرم برای صدای او در سیاست و رویدادهای فعلی. برای او AW15 را نشان می دهد ، با توجه به آب ،  "که در آن مدل ها با چهره های به شدت کبود کانال های اکو رزمندگان در یک ماموریت برای نجات سیاره. " یکی دیگر از نمونه های اخیر ، اعتراض فمینیستی صحنه برای نمایش SS15 شانل است ، مدل شورشها شعار کلمات توانمندسازی با نشانه هایی مانند  "فمینیستی اما زنانه" و  "خانمها اول. " با توجه به آب,  "نمایش با تاریخ طولانی از پیروزی استقلال زن را شنود گذاشته: بنیانگذار Coco شانل یک پیشگامی برای آزادسازی بدن زن در پس از جنگ جهانی اول بود عصر ، معرفی سایه ها که در مقابله با corsets محدود کننده و سپس به نفع.  "

خرید تیشرت ساده