در این متن به این موضوع خواهیم پرداخت که تیشرت مردانه چیست و از کجا آمده است.

تیشرت مردانه , یا سه راهی پیراهن, سبک پیراهن پارچه به نام پس از شکل T از بدن و آستین است. به طور سنتی آن را تا به آستین کوتاه و یقه گرد, شناخته شده به عنوان گردن خدمه, که فاقد یقه. تی شرت به طور کلی از یک پارچه چسبناک ، نور و ارزان ساخته شده و آسان برای تمیز کردن.

به طور معمول از نساجی پنبه در آستر یا نیوجرسی گره ساخته شده, آن را به یک بافت قابل انعطاف در مقایسه با پیراهن های ساخته شده از پارچه های بافته. برخی از نسخه های مدرن بدن ساخته شده از یک لوله به طور مداوم کشباف, تولید شده بر روی یک ماشین آلات بافندگی حلقوی, به طوری که نیم تنه هیچ درز جانبی تیشرت مردانه. ساخت تی شرت بسیار خودکار تبدیل شده است و ممکن است شامل برش پارچه با یک لیزر یا یک جت آب تیشرت مردانه.

تی شرت تکامل یافته از لباس زیر مورد استفاده در قرن 19 و, در اواسط قرن 20th, انتقال از جانب لباس به طور کلی استفاده از لباسهای روزمره.

تی شرت توقیف ، یقه V شکل ، به عنوان به یقه دور از پیراهن گردن خدمه شایع تر (همچنین به نام U-گردن) مخالف است. V-گردن به طوری که خط گردن از پیراهن نشان نمی دهد زمانی که در زیر پیراهن بیرونی پوشیده, به عنوان که از یک پیراهن گردن خدمه.

تاریخچه تیشرت مردانه

تی شرت تکامل یافته از زیر زنانه مورد استفاده در قرن 19. اولین, یک قطعه لباس زیر کت و شلوار اتحادیه به لباس های بالا و پایین جداگانه برش داده شد, با بالا به اندازه کافی بلند به پهلو زیر تسمه از پایین. با و بدون دکمه ها ، آنها توسط معدنچیان و stevedores در اواخر قرن 19 به عنوان یک پوشش مناسب برای محیط های گرم به تصویب رسید.

به عنوان slip-on لباس بدون دکمه ، اولین تی شرت قدمت آن به زمانی بین ۱۸۹۸ اسپانیایی-جنگ آمریکا و ۱۹۱۳ ، زمانی که نیروی دریایی ایالات متحده برای اولین بار آنها را به عنوان زیر لباس تیشرت مردانه صادر شده است. این یک خدمه گردن بود, کوتاه آستین, undershirt پنبه سفید تحت یک لباس پوشیده شود. این مشترک برای ملوانان و تفنگداران دریایی در احزاب کار شد, زیردریایی های اولیه, و آب و هوای گرمسیری برای حذف ژاکت لباس خود را, پوشیدن (و لکه) تنها undershirt. ] آنها به زودی به عنوان یک لایه زیرین لباس برای کارگران در صنایع مختلف از جمله کشاورزی محبوب شدند. تی شرت به راحتی نصب شد, به راحتی تمیز, و ارزان, و به این دلایل, آن پیراهن انتخاب برای پسران جوان شد. پیراهن پسرانه در رنگ ها و الگوهای مختلف ساخته شد. کلمه تی شرت بخشی از انگلیسی آمریکایی توسط 1920s شد ، و به نظر می رسد در فرهنگ لغت مریام وبستر. 

توسط رکود بزرگ, تی شرت بود اغلب لباس به طور پیش فرض به هنگام انجام مزرعه و یا مزرعه کارهای فرسوده, و همچنین زمان های دیگر زمانی که تواضع برای پوشش نیم تنه به نام اما شرایط به نام پارچه های سبک وزن. [5] پس از جنگ جهانی دوم ، آن را توسط مردان نیروی دریایی به عنوان زیر لباس پوشیده بود و به آرامی برای دیدن جانبازان با پوشیدن شلوار لباس خود را با تی شرت خود را به عنوان لباس های معمولی. این پیراهن ها در 1950s حتی محبوب تر شد پس از Marlon Brando عینک یکی در Streetcar به نام تمایل ، در نهایت دستیابی به وضعیت به عنوان مد روز ، مستقل ، لباس.  اغلب پسران آنها را در هنگام انجام کارهای انجام می دهند و در خارج بازی می کردند ، در نهایت این ایده را برای پوشیدن آنها به عنوان لباس های معمولی به طور کلی باز می کند.

تی شرت چاپ شده در استفاده محدود توسط ۱۹۴۲ زمانی که یک سپاه هوا Gunnery مدرسه تی شرت به نظر می رسد در جلد مجله زندگی. در 1960s ، چاپ تی شرت محبوبیت برای بیان خود را به دست آورد و همچنین برای تبلیغات ، تظاهرات ، و سوغاتی.

نسخه های فعلی در بسیاری از طرح ها و پارچه های مختلف تیشرت مردانه در دسترس هستند, و سبک عبارتند از خدمه-گردن و توقیف ، پیراهن. تی شرت در میان لباس فرسوده ترین لباس استفاده می شود امروز. تی شرت به خصوص محبوب با نام تجاری برای شرکت ها و یا کالا ، به عنوان آنها ارزان برای ساخت و خرید.

روند


تی شرت ها در اصل به عنوان جلیقه پوشیده, اما در حال حاضر اغلب به عنوان تنها قطعه لباس در نیمه بالای بدن پوشیده, به غیر از احتمالا سینه بند یا, به ندرت, جلیقه (جلیقه). تی شرت نیز یک رسانه برای خود بیان و تبلیغات ، با هر ترکیب قابل تصور از کلمات ، هنر و عکس ها بر روی صفحه نمایش تبدیل شده است.

تی شرت به طور معمول به دور کمر گسترش. انواع تی شرت ، مانند V-گردن ، توسعه یافته اند. هیپ هاپ مد تماس برای پیراهن های بلند تی که ممکن است گسترش به زانو. یک آیتم مشابه لباس تی شرت و یا تی لباس است, لباس طول تی شرت است که می تواند بدون شلوار پوشیده.  تی شرت های طولانی نیز گاهی اوقات توسط زنان به عنوان nightgowns پوشیده شده است. روند 1990s در لباس زنان درگیر تنگ اتصالات cropped تی شرت و یا محصول تاپس به اندازه کافی کوتاه به فاش midriff. یکی دیگر از روند کمتر محبوب است با پوشیدن کوتاه آستین تی شرت از یک رنگ متضاد بیش از یک تی شرت آستین بلند ، که به عنوان لایه بندی شناخته شده است. تی شرت که به بدن تنگ هستند به نام نصب شده ، متناسب و یا کودک عروسک تی شرت.

افزایش خرید آنلاین در اوایل 2000s باعث گسترش تکثیر ایده های جدید تی شرت و روند. در حالی که چند زنجیره آجر و ملات شامل این اقلام در موجودی خود را ، بسیاری از این پیراهن ها توسط استارت آپ آنلاین پیشگام شد. نوآوری ها شامل فلیپ آپ تی شرت ، که پوشنده لباس می تواند بلند کردن و کشش بیش از سر خود را به نمایش یک چاپ داخلی ، و همه بیش از چاپ لباس.

با افزایش رسانه های اجتماعی و سایت های به اشتراک گذاری ویدیو نیز آموزش های متعدد در پروژه های تی شرت DIY آمد.  این فیلم ها به طور معمول دستورالعمل در مورد چگونگی تغییر پیراهن قدیمی را به یک فرم جدید و شیک تر ارائه شده است.

 

پیام های رسا


از آنجا که 1960s, تی شرت به عنوان یک شکل از بیان شخصی رونق گرفت. صفحه نمایش چاپ تی شرت یک فرم استاندارد بازاریابی برای محصولات مصرفی عمده آمریکایی ، مانند کوکا کولا و میکی موس ، از 1970s شده است. این نیز معمولا مورد استفاده برای بزرگداشت یک رویداد و یا به یک بیانیه سیاسی یا شخصی. از زمان 1990s ، آن را تبدیل به یک عمل مشترک برای شرکت های تمام اندازه برای تولید تی شرت با آرم شرکت های بزرگ و یا پیام خود را به عنوان بخشی از کمپین های تبلیغاتی خود را به طور کلی. از آنجا که اواخر 1980s و به خصوص 1990s, تی شرت با طراح برجسته نام آرم محبوب تبدیل شده اند, به خصوص با نوجوانان و جوانان. این لباس اجازه می دهد تا مصرف کنندگان به رخ کشیدن طعم خود را برای مارک های طراح در راه ارزان, علاوه بر اینکه تزئینی. نمونه هایی از طراح تی شرت نام تجاری شامل کالوین کلاین, FUBU, رالف لورن, پوشاک آمریکایی, و شکاف. این مثالها همچنین شامل بازنمایی گروههای راک ، در میان دیگر منابع مبهم پاپ-فرهنگ است. تی شرت های دارای مجوز نیز بسیار محبوب هستند. فیلم و تلویزیون تی شرت می تواند تصاویری از بازیگران ، آرم ها ، و تیشرت مردانه نقل قول های خنده دار از فیلم و یا نمایش تلویزیونی داشته باشد. اغلب ، محبوب ترین تی شرت کسانی هستند که شخصیت ها در فیلم خود را (به عنوان مثال ، Bubba Gump از فارست پر از سنگین و رای دادن به پدرو از دینامیت ناپلئون).

طراح کاترین hamnett ، در اوایل 1980s ، پیشگام ساختارهای غیر روشن تی شرت با شعارهای بزرگ چاپ. اوایل دهه اول قرن 21st ، محبوبیت تازه ای از تی شرت با شعار و طرح با تمایل قوی به طنز آمیز و/یا کنایه دار را دیدم. روند تنها بعد از آن در این دهه افزایش یافته است ، در آغوش توسط مشاهیر ، مانند بریتنی اسپیرز و پاریس هیلتون ، و منعکس شده بر روی آنها ، بیش از حد (' تیم آنیستون '). اظهارات سیاسی و اجتماعی که تی شرت ها اغلب نمایش داده شده اند ، از دهه اول قرن 21 ، یکی از دلایلی که آنها عمیقا سطوح مختلف فرهنگ و جامعه را نفوذ کرده اند. اظهارات نیز ممکن است یافت می شود توهین آمیز ، تکان دهنده ، و یا پورنوگرافی به برخی. نمونه هایی از تی شرت فروشگاه ها و طراحان شناخته شده برای استفاده از پیام های توهین آمیز و تکان دهنده شامل تی شرت جهنم و آپولو براون و تیشرت مردانه. بسیاری از سازمان های مختلف به روند بیانیه سازی ، از جمله فروشگاه های زنجیره ای و مستقل ، وب سایت ها و مدارس گرفتار شده اند.

یک عبارت محبوب در مقابل نشان دادن محبوبیت تی شرت در میان گردشگران عبارت طنز آمیز است "من به من رفتم _ _ و تمام شدم این تی شرت های کثیف. " مثالها عبارتند از "پدر و مادر من به لاس وگاس رفت و همه من این T-تی شرت کثیف. " تی شرت تبادل فعالیت که در آن مردم تجارت تی شرت که آنها پوشیده است.

هنرمندان مانند بیل Beckley ، گلن Baldridge و پیتر Klashorst استفاده از تی شرت در کار خود. مدل های مانند ویکتوریا بکهام و Gisele Bundchen عینک تی شرت را از طریق 2000s. پاریس هفته مد ۲۰۱۴ برجسته گرانج سبک تی شرت.  طراحان تی شرت معاصر مانند آتلیه و خیابان مردم ، سبک های جدیدی از تی شرت را تولید می کنند.