خرید تیشرت تابستانه

یک تی شرت [ˈtiːʃœːɐ̯t][1] (از پیراهن انگلیسی)، در باواریا، سوابیا، سوئیس، تیرول جنوبی، و اتریش همچنین به نام Leibchen، Leible (در باواریا و اتریش نیز Leiberl)، در آلمان شرقی نیز نامیده می شود. نیکی، لباسی است که از پیراهن نخی با آستین‌های معمولاً کوتاه، یقه گرد یا V شکل، بدون یقه، جیب یا دکمه ساخته می‌شود.

منشأ و توضیح اصطلاحات

اگر در قرن نوزدهم تی شرت فقط به عنوان زیرپیراهن استفاده می شد، امروزه اغلب به عنوان تنها لباس بیرونی در دمای گرم و هنگام ورزش پوشیده می شود. از آنجایی که این تی شرت در ابتدا به عنوان لباس زیر در نظر گرفته می شد، پوشیدن آن به طور مشهود از نظر اخلاقی غیرقابل قبول تلقی می شد. در حالی که پیراهن در اوایل به عنوان لباسی برای بالاتنه در تمام تمدن ها توسعه یافت، پوشیدن لباس زیر تنها در این زمان رایج شده بود. قبلا وجود نداشت به خصوص در آلمانی Leibchen مشابه بود.

منشا دقیق تی شرت، با این حال، نامشخص است. تنها سرنخ، مدخلی در فرهنگ لغت مریام-وبستر در دهه 1920 است. اغلب تصور می شود که منشاء در میان دریانوردان باشد: برای مدت طولانی آنها پیراهن قلاب دار شبیه تی شرت می پوشیدند که دیگر یک دکمه در جلوی آن وجود نداشت. از طرف دیگر گفته می‌شود آستین‌های کوتاهی که آن را از زیر پیراهن متمایز می‌کند، از نیروی دریایی است: به مناسبت بازرسی از نیروی دریایی سلطنتی در حدود سال 1900 توسط ملکه ویکتوریا، در مدلی از هنلی از سال 1901، اضافه شده است. زیرپیراهن تی‌شکل (برخلاف زیرپیراهن بدون آستین که امروزه معروف است، زیرپیراهن A شکل)، یا در ساخت یک پیراهن آموزشی برای نیروی دریایی ایالات متحده (برخلاف پیراهن تانک بلند و نامحبوب)، برای نام بردن از رایج‌ترین آنها. نظریه ها.

این تی شرت پس از جنگ جهانی دوم، در دهه 1960 در اروپا محبوب شد. در سال 1948، توماس دیویی برای ریاست جمهوری ایالات متحده نامزد شد و از تی شرت هایی استفاده کرد که شعار خود را روی آنها چاپ شده بود، "Dew it with Dewey". [2] از طریق مارلون براندو (Endstation Sehnsucht, 1951) و جیمز دین (... denn sie wissen nicht, was sie tun, 1955) که با این پیراهن در فیلم ظاهر شد، واقعاً در سراسر جهان محبوب شد. تمام کاراکترهای سرکش و شهوانی: مارلون براندو در فیلمش با تی شرت خیس و پاره به استلا می گوید که او را دوست دارد، همچنین پوستر فیلم او را با این زیرپیراهن (هنوز به اصطلاح) عضلانی نشان می دهد. بنابراین تی شرت تبدیل به نماد فرهنگ پاپ شد.

در اروپا، تی شرت در دهه 1970 به یک لباس مد روز تبدیل شد و در دهه 1980 به یک لباس روزمره تبدیل شد. هم خانم ها و هم آقایان می پوشند. بنابراین، این یک لباس تک جنسیت یا یکنواخت است و طبق فرم‌های کد لباس به عنوان لباس غیررسمی محسوب می‌شود. فرم زنانه تی شرت ساده به اصطلاح پیراهن دخترانه است. این برش بیشتر شکل در آغوش است، نهفته است در تضاد با نسخه مردانه به بدن نزدیک تر است و بنابراین بر شبح پوشنده تأکید می کند.

به خصوص در مناطق جمهوری آلمان سابق، تی شرت ها را نیکی نیز می نامند، اما این اصطلاح شامل ژاکت یا زیر پیراهن نیز می شود. اصطلاح منسوخ شده ای که امروزه به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد، قایق های پارویی است. قبل از اینکه پوشیدن تی شرت رایج شود، به عنوان لباسی شناخته می شد که توسط قایقرانان ورزشی می پوشیدند.

ساخت


اکثر تی شرت ها از پنبه ساخته شده اند. در زیر توضیح مختصری در مورد نحوه ساخت آنها آورده شده است.

پس از برداشت پنبه، الیاف را تمیز کرده و در کارخانه ریسندگی به نخ می‌چرخانند. در کارخانه بافندگی از این نخ یک سطح نساجی (پارچه) ایجاد می شود. بسته به نحوه شکل گیری بخیه ها، بین بافتنی و بافتنی تار تمایز قائل می شود. در لباس‌های آماده، تک تک قسمت‌های پارچه را طبق الگوی پانچ می‌کنند و سپس به هم دوخته می‌شوند تا تی‌شرت تمام شده را تشکیل دهند.

پیراهن می تواند رنگ خود را در مراحل مختلف تولید دریافت کند. اگر تکه های تک رنگ زیادی وجود دارد، رنگ کردن نخ یا تار پارچه منطقی است. در مورد مقادیر کم و رنگ های بسیار مختلف، ابتدا محصول نهایی رنگرزی می شود. با این حال، پیش تصفیه مواد همیشه برای نتیجه رنگرزی مهم است. بسته به عمق رنگ مورد نظر، پنبه رنگ طبیعی کم و بیش سفید می شود. برای سایه های روشن و درخشان، سفید کامل باید به دست آید. برای سایه های تیره و کسل کننده، رنگ سفید رنگی کافی است.

اندازه ها


تی شرت ها معمولا در اندازه های آماده بین المللی مانند S، M، L یا XL علامت گذاری می شوند.

تجارت
در سال 2015، آلمان معادل 3.5 میلیارد یورو تی شرت وارد کرد.[3] بیست و پنج درصد از آن از بنگلادش، 20 درصد از ترکیه و 10 درصد از چین به دست آمد.

لباس های مشابه
پیراهن کوتاه
آستین بلند
بالا
پیراهن پولو

تیشرت مردانه چیست

تی شرت یک لباس زیر گرم است که معمولا آستین های کوتاه، گرد یا یقه V دارد. طرح‌های مختلفی وجود دارد که برخی از ویژگی‌های اصلی آن را تغییر می‌دهند، به‌عنوان مثال، اصلاح یقه گرد (که "جعبه" نیز نامیده می‌شود) توسط دیگری در "V" (یا یقه V) یا اضافه کردن جیب‌ها. علاوه بر آستین کوتاه، آستین بلند و حتی بدون آستین و همچنین بدون بند وجود دارد (به دومی اسکلت، کامیزول یا فلانل نیز گفته می شود). طول آن از وسط ران تا بالای ناف متفاوت است، اگرچه معمولاً از جایی که شلوار یا دامن شروع می شود، یعنی بالای باسن، به پایان می رسد.

معمولاً از نخ پنبه ای ساخته می شود که باعث می شود لباسی تازه، سبک و بسیار راحت برای پوشیدن باشد. می توان آن را به عنوان لباس زیر پوشید، اما در آب و هوای گرم اغلب به عنوان تنها لباس بالاتنه پوشیده می شود (اگرچه زنان اغلب از زیر سوتین استفاده می کنند).

تی‌شرت‌ها اغلب با چاپ سیلک، چاپ وینیل، گلدوزی یا سایر عناصر تزئینی با برخی از تبلیغات، متن یا نقاشی طنز یا توهین‌آمیز سفارشی می‌شوند، که شخصیت معمولی لباس را تقویت می‌کند. برای مثال، کسانی هستند که لوگوی شرکت دارند، رویدادی را به یاد می آورند (مانند بازی های المپیک یا کنسرت)، با یک کمیک استریپ، با عکس ها یا نقاشی های گروه های موسیقی و تک نوازان، و حتی با یک شعر.

از دهه نود و با ظهور اینترنت، فروشگاه‌های آنلاینی پدید آمدند که این نوع پوشاک را ارائه می‌دهند که طرح‌ها و مقدار تولید آن‌ها به صورت شخصی ساخته می‌شود. اگرچه می توان گفت که از دهه پنجاه به بعد نمادی از سبک زندگی غربی هستند که در سراسر جهان گسترش یافته اند.

این فقط یک موضوع مد نیست، تی شرت ها جزئی از شخصیت، منش، سلیقه و ... افراد هستند و با توجه به پیشرفت تکنولوژی ساخت و سفارشی سازی قیمت آن ها به حدی کاهش می یابد که می تواند هزینه های زیادی را به همراه داشته باشد. همان تی شرت سفارشی با طرح های ایجاد شده توسط خود مشتریان نسبت به تی شرت های تولید انبوه.

توضیحات تیشرت مردانه تابستانه بخش دو

تی شرت یا تی شرت 1 نیز با املای تی شرت یا تی شرت2 (/ti.ʃœʁt/b)، که به ندرت پالتو نامیده می شود، گاهی اوقات در کانادایی فرانسوی زبان جلیقه آستین کوتاه و در فرانسوی لباس بافتنی نامیده می شود. آفریقایی، به ندرت گامین، زیرپیراهنی است که نامش را مدیون شکل T است، بدون یقه و در ابتدا آستین کوتاه 3 اما در نهایت آستین بلند، کلاه دار یا یقه یقه‌دار. از پارچه مشبک (کشش) معمولاً از الیاف پنبه یا پلی استر ساخته شده است. این تی شرت در ابتدا به عنوان لباس زیر پوشیده می شد، اما اکنون به تنهایی به عنوان یک لباس استفاده می شود، که نشان دهنده ی معمولی بودن پوشنده، به خصوص در تابستان است.

جنس و شکل یک تی شرت را از یک سویشرت متمایز می کند: یک سویشرت ضخیم تر است، اغلب از پشم های گرمتر و کشش کمتری ساخته می شود و معمولا آستین بلندتر و گشادتر است.

تاریخچه

گفته می شود که این تی شرت، یک لباس نمادین آمریکایی، توسط سربازان نیروی دریایی ایالات متحده از ملوانان نیروی دریایی سلطنتی قرض گرفته شده است. فرضیه دیگر وام گرفتن اروپایی ها این است که سربازان آمریکایی که در اروپا در طول جنگ جهانی اول می جنگیدند، زیرپیراهن های نخی روشن کارگران و سربازان محلی را به خود اختصاص دادند. این لباس زیر در سال 19195 تبدیل به زیرپیراهن قانونی نیروی دریایی ایالات متحده شد. این نیروی دریایی بود که در ابتدا به محبوبیت آن کمک کرد. این تی شرت در حدود سال 1930 به لطف ورزش و سینما تبدیل به یک لباس بیرونی شد، به خصوص پس از اینکه کلارک گیبل با این لباس در فیلم نیویورک-میامی در سال 1934 ظاهر شد. طبق برخی منابع5، نسخه مدرن تی شرت نتیجه یک همکاری است. در سال 1932 بین شرکت نساجی Cooper's Jockey و تیم فوتبال تروجانز دانشگاه کالیفرنیای جنوبی. زمانی که G.I. در سال 1943 در اروپا فرود آمد، از طریق تولید انبوه مدلی که شکل آن را "تی‌تیپ تی شرت" 7 نامید. در ژوئیه 1942، مجله زندگی با عکسی از یک سرباز منتشر شد که تی شرتی پوشیده بود که روی جلد آن روی جلد نوشته شده بود "مدرسه توپخانه نیروی هوایی". در دهه 1950، مارلون براندو و جیمز دین آن را محبوب کردند. پس از فیلم "La Fureur de vivre" با بازی جیمز دین، تی شرت تبدیل به لباس غیر رسمی مرجع شد.

سازندگان تاریخی این لباس عبارتند از: Fruit of the Loom (Rhode Island, 1851)، P.H. شرکت بافندگی هانس (هانس، وینستون-سالم، 1902)، پیلگریم (سیرز-روباک و شرکت، شیکاگو، 1886)، و جوکی کوپر8.

تی شرت همچنین تبدیل به یک رسانه ارتباطی شده است که امروزه به طور گسترده توسط شرکت ها و همچنین توسط هر نوع سازمانی با پیام هایی برای انتقال استفاده می شود. اولین تی شرت های تبلیغاتی ("I Like Ike") یا تزئین شده در اواخر دهه 1940 ظاهر شد. گفته می شود که اولین مورد مربوط به کمپین ریاست جمهوری توماس ادموند دیویی در سال 1948 است و کتیبه "شنم آن را با دیویی" که توسط موسسه اسمیتسونیان نگهداری می شود، بر روی آن نوشته شده است. به گفته برخی منابع7، این تی شرت کمک تبلیغاتی برای اولین فیلم رنگی، جادوگر شهر اوز بود.

مدها و برش ها


در اصل، تی‌شرت‌ها بر روی لوله‌های بافندگی دایره‌ای، به صورت بافتنی، ژرسه، قفل یا دنده (1x1 یا 2x2) ساخته می‌شدند. اکثر تولیدات امروزی، در عوض، از جلو و پشتی تشکیل شده است که به هم دوخته شده اند. مورد نیاز].

ایجاد یک یقه قابل کشش (دنده های دایره ای، پارچه مشبک) به تی شرت اجازه می دهد تا روی سر پوشیده شود و جایگزین سایر یقه های نرم اما غیر قابل کشش (پارچه های بافته شده) شود که عموماً به صورت دکمه دار یا توری در نظر گرفته شده اند (از پیراهن، به ... پیراهن های پولو / یقه هنلی، یقه تونسی، یقه توری و سایر یقه های سفت تر (پیراهن). تی شرت معمولا دکمه یا کراوات ندارد، به جز جلوه های صرفا تزئینی.

قطع کردن


این تی‌شرت که به عنوان لباس زیر پوشیده می‌شود، دارای برش‌های متناسبی است که شبیه لباس‌های بدن اول آن بود، همان لباس‌هایی که توسط G.I. و سپس بازیگران هالیوود در دهه 1950 می‌پوشیدند. بعدها، به ویژه در دهه 1980 با توسعه جنبش هیپ هاپ، مدی برای پوشیدن تی شرت های بسیار گشاد وجود داشت.

اغلب، یک تی شرت قسمت پایین کمر را می پوشاند. با این حال، برخی از افراد، به خصوص خانم ها، می توانند آن را بسیار تنگ و کوتاه بپوشند و ناف و شکم را نمایان کنند.

جلوه های تزئینی
رنگ ها


به عنوان لباس بدن، تی شرت معمولا سفید است. خاکستری نیز یک رنگ کلاسیک است، به خصوص برای تی شرت های ورزشی در دانشگاه های آمریکا که اغلب چاپ می شود. سبز یا آبی در لباس های حرفه ای (نظامی) کلاسیک هستند.

توسعه تی شرت به عنوان لباس بیرونی با گسترش پالت رنگ همراه بود.

تی شرت را می توان با یک "جیب" روی سینه، در سمت چپ، بدون استفاده از این افزودنی ارائه کرد.

اگر رنگ روشن باشد، هنگام خیس شدن نیمه شفاف می شود. احتمالاً این ویژگی منشأ مسابقات تی شرت خیس است.

یقه


تی شرت سنتی دارای یقه گرد است. اما در دهه 40 و 50، برندهای تی شرت شروع به عرضه تی شرت های یقه V کردند. اینها به لطف افراد مشهوری مانند مایکل جکسون بسیار محبوب شدند. برش حتی می تواند بسیار گسترده و/یا عمیق شود و دیگر نیازی به استفاده از پارچه الاستیک برای عبور سر نباشد.

روندها


تی شرت لباسی است که توسط همه نسل ها پذیرفته شده و بسیار محبوب است. طراحان همیشه به دنبال ایجاد موارد جدید هستند: اشکال جدید، رنگ های جدید، مواد جدید.

این لباس در ابتدا از پنبه خالص ساخته می شد، اما اکنون در بامبو، مواد مصنوعی، مخلوط پنبه و مواد مصنوعی مختلف، حتی پشم نیز تولید می شود. برای استفاده‌ها/محیط‌های خاص، تی‌شرت از پارچه روباز بدون تاپ تیپ آستین استفاده می‌شود.

در سال 2016، بیش از 13 میلیارد تی شرت در سراسر جهان تولید شد.

لباس های مرتبط


تی شرت با تفاوت های ظریف (gaminet) یا کم و بیش علامت گذاری شده (جری، پیراهن، چوگان) نیز نامیده می شود.

جرسی: این اصطلاح بر اساس ساختار کشش پارچه (مش) است. با این حال، بیشتر برای توصیف کاربردهای خاص مشخص شده توسط مکمل های آن استفاده می شود: زیر پیراهن، لباس شنا.
Gaminet: ایجاد این اصطلاح اغلب به اشتباه به Office québécois de la langue française نسبت داده می شود. در دهه 1970 توسط زبانشناس فرانسوی ژاک سلار پیشنهاد شد. Grand Dictionnaire Terminologique نشان می دهد که این اصطلاح هرگز در فرانسه یا در کبک استفاده نشده است.

تولید و تصویر

برای یک تی شرت، حدود 300 گرم نخ لازم است. برای 300 گرم نخ، حدود 1.3 کیلوگرم پنبه خرد شده و تمیز شده لازم است. برای 1.3 کیلوگرم پنبه، جمع کننده باید حدود 400 غوزه را جمع آوری کند که وزن هر کدام بین 2.5 تا 4 گرم است. برای به دست آوردن این 400 غوزه به طور متوسط ​​به 28 بوته و 14 متر مربع زمین نیاز است. یک دروگر خوب آنها را در حدود ده دقیقه برداشت می کند. در یک هکتار (100×100 متر)، حدود یک تن پنبه را می توان برای ساخت 750 تی شرت11 برداشت کرد. علاوه بر این، تولید یک تی شرت تنها حدود 2500 لیتر آب مصرف می کند12. در ساخت و فرآوری تیشرت از کودهای مختلفی نیز استفاده می شود.

یک لباس اصلی، اغلب ارزان قیمت، تی شرت نمونه ای از لباس هایی است که تولید آن عمدتاً غیر محلی است. این تی‌شرت که می‌توان آن را در عرق‌فروشی‌ها از پنبه ازبکستان تولید کرد، همراه با کفش‌های ورزشی به نماد تجارت ناعادلانه تبدیل شد و در اوایل دهه 1990 جنبشی ارتجاعی، عمدتاً در آمریکای شمالی، ضد عرق‌فروشی را برانگیخت. جنبش.

اگر تقاضا برای اخلاقیات بیشتر در تولید پنبه، به ویژه با پنبه ارگانیک یا برچسب مکس هاولار، بازتاب خاصی داشته است، تی شرت تجارت منصفانه در شرایط تولید آن یک محصول خاص باقی می ماند. با این وجود، این عناصر همچنان حامل پیام هایی در مورد تی شرت اخلاقی (تجارت عادلانه) و تی شرت پنبه ای ارگانیک هستند. شرکت‌های بیشتر و بیشتری تی‌شرت‌های ساخته‌شده اخلاقی را به عنوان یک رسانه ارتباطی انتخاب می‌کنند و بنابراین تصویر خود را به نفع توسعه پایدار ارتقا می‌دهند.

یکی از محصولات جانبی صنعت تی شرت نیز امروزه به طور گسترده برای بافندگی، بافندگی، قلاب بافی یا حتی ماکرامه استفاده می شود. تکه های پارچه جرسی را به صورت نوارهای نازک بازیافت می کنند و روی قرقره ها قرار می دهند تا نخی بسازند که برای ساختن فرش، سبد، کیف و غیره استفاده می شود. به این قرقره ها تیشرت می گویند. این قرقره ها بسته به کشور نخ تی شرت، تراپیلوس، لیرت یا زپاگتیس نامیده می شوند.

شخصی سازی تیشرت مردانه


روش‌های تزیین و شخصی‌سازی تی‌شرت‌ها متنوع است که هر کدام با توجه به کاربرد، هزینه، تعداد رنگ، مقاومت، تعداد کپی‌های تولید شده، شخصی‌سازی که باید انجام شود، مزایا و معایب متفاوتی دارند. چاپ ایربراش، چاپ کاربردی، گلدوزی، فلاکینگ (پودر متورم داغ)، نمد باند حرارتی، سابلیمیشن و چاپ مستقیم روی صفحه یا چاپ انتقال صفحه وجود دارد. برخی از پرینترهای لیزری قادرند تصویری را با سابلیمیشن بر روی کاغذ خاص و با افکت آینه ای چاپ کنند تا سپس روی تیشرت منتقل کنند.

همچنین در برخی موارد می‌توان از چندین تکنیک شخصی‌سازی روی یک تی‌شرت استفاده کرد: چاپ روی صفحه و نمد، یا اپلیکاتور و گلدوزی برای مثال.

در دهه 1980 از رنگ ترموکروماتیک برای ساخت تی شرت هایی استفاده می شد که با حرارت دادن تغییر رنگ می دادند. این برند تی شرت، Global Hypercolour، سال ها در بریتانیا بسیار موفق بود اما از آن زمان ناپدید شد. همچنین در اواخر دهه 1980 در ایالات متحده، به ویژه در بین نوجوانان محبوب بود. مشکل این لباس ها این بود که رنگ به سرعت در آب داغ محو می شد و در شستشو از بین می رفت.

سفارشی سازی با تصعید رنگ


برای چاپ سابلیمیشن لباس باید از پلی استر باشد. به همین دلیل است که شما به تی شرت هایی نیاز دارید که به طور خاص با سابلیمیشن سازگار شده باشند، چه با پنبه در داخل و پلی استر در خارج، یا در میکروفایبر یا پنبه و پلی استر.

تی‌شرت‌های نخی/پلی‌استر همچنان ارزان‌ترین هستند، اما طول عمر محدودی دارند. امروزه تی‌شرت‌های پنبه‌ای ارگانیک محبوب‌ترین تی‌شرت‌ها هستند، زیرا کمتر حساسیت‌زا هستند و برخی برندها و توزیع‌کنندگان در توسعه پایدار و تجارت منصفانه در تمام مراحل ساخت و تولید تی‌شرت‌های پنبه‌ای ارگانیک مشارکت دارند.

تکنیک علامت گذاری با سابلیمیشن، به عنوان مثال، برای تی شرت های توپ رنگ یا آنهایی که برای موتور کراس در نظر گرفته شده است، استفاده می شود.

منابع:

https://www.bloglovin.com/@graymoontshirt/9743735

https://500px.com/p/adsbayir?view=photos

https://telegra.ph/%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-10-30

https://www.ted.com/profiles/31277686

https://educatorpages.com/site/mentshirt/

https://t.me/graymoon_ir/3

https://www.edocr.com/user/Graymoonmentshirt

https://we.riseup.net/graymoontshirt/%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87

https://www.articleted.com/article/440097/119001/%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87

https://technoirani.ir/%d8%aa%db%8c%d8%b4%d8%b1%d8%aa-%d9%85%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2021-%d9%88-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae%da%86%d9%87-%d8%a2%d9%86/