https://courses.mizzouk12.missouri.edu/eportfolios/1355/Home/graymoon

تی شرت سبک پیراهن پارچه ای به نام پس از شکل T از بدن و آستین است. به طور سنتی آن را تا به آستین کوتاه و یقه گرد, شناخته شده به عنوان گردن خدمه, که فاقد یقه. تی شرت به طور کلی از یک پارچه چسبناک ، نور و ارزان ساخته شده و آسان برای تمیز کردن.

به طور معمول از نساجی پنبه در آستر یا نیوجرسی گره ساخته شده, آن را به یک بافت قابل انعطاف در مقایسه با پیراهن های ساخته شده از پارچه های بافته. برخی از نسخه های مدرن بدن ساخته شده از یک لوله به طور مداوم کشباف, تولید شده بر روی یک ماشین آلات بافندگی حلقوی, به طوری که نیم تنه هیچ درز جانبی. ساخت تی شرت بسیار خودکار تبدیل شده است و ممکن است شامل برش پارچه با یک لیزر یا یک جت آب.

تی شرت تکامل یافته از لباس زیر مورد استفاده در قرن 19 و, در اواسط قرن 20th, انتقال از جانب لباس به طور کلی استفاده از لباسهای روزمره.

تی شرت توقیف ، یقه V شکل ، به عنوان به یقه دور از پیراهن گردن خدمه شایع تر (همچنین به نام U-گردن) مخالف است. V-گردن به طوری که خط گردن از پیراهن نشان نمی دهد زمانی که در زیر پیراهن بیرونی پوشیده, به عنوان که از یک پیراهن گردن خدمه.

تی شرت تکامل یافته از زیر زنانه مورد استفاده در قرن 19. اولین, یک قطعه لباس زیر کت و شلوار اتحادیه به لباس های بالا و پایین جداگانه برش داده شد, با بالا به اندازه کافی بلند به پهلو زیر تسمه از پایین. با و بدون دکمه ها ، آنها توسط معدنچیان و stevedores در اواخر قرن 19 به عنوان یک پوشش مناسب برای محیط های گرم به تصویب رسید.

به عنوان slip-on لباس بدون دکمه ، اولین تی شرت قدمت آن به زمانی بین ۱۸۹۸ اسپانیایی-جنگ آمریکا و ۱۹۱۳ ، زمانی که نیروی دریایی ایالات متحده برای اولین بار آنها را به عنوان زیر لباس صادر شده است.

این یک خدمه گردن بود, کوتاه آستین, undershirt پنبه سفید تحت یک لباس پوشیده شود. این مشترک برای ملوانان و تفنگداران دریایی در احزاب کار شد, زیردریایی های اولیه, و آب و هوای گرمسیری برای حذف ژاکت لباس خود را, پوشیدن (و لکه) تنها undershirt

آنها به زودی محبوب به عنوان یک لایه پایین لباس برای کارگران در صنایع مختلف ، از جمله کشاورزی تبدیل شد. تی شرت به راحتی نصب شد, به راحتی تمیز, و ارزان, و به این دلایل, آن پیراهن انتخاب برای پسران جوان شد. پیراهن پسرانه در رنگ ها و الگوهای مختلف ساخته شد. کلمه تی شرت بخشی از انگلیسی آمریکایی توسط 1920s شد ، و به نظر می رسد در فرهنگ لغت مریام وبستر.